Odličan alat za saradnju pri radu na tabelama
Pre nego što tražite od članova svog tima da pregledaju vaše Excel radne listove, uključite praćenje revizije Excel-a za vašu zajedničku radnu knjigu. Kada koristite funkciju za nasleđene promene zapisa u Excel-u , videćete ko je uneo promene u radnom listu ili radnoj knjizi i promene koje su uneli. Nakon što vaš tim završi pregled, uporedite svoje originalne podatke sa izmenjenim podacima recenzenata. Zatim prihvatite ili odbacite njihove promene i isključite Track Changes da biste završili dokument.
NAPOMENA
Uputstva u ovom članku odnose se na Excel za Microsoft 365, Excel 2019 i Excel 2016.
Možete li da pratite promene u Excel-u?
Kada želite da vaš tim pregleda i menja vašu Excel radnu svesku, imate dve opcije. Ako svaki član vaše ekipe koristi Excel za Microsoft 365, svojstvo koautorstva je jednostavan i brz način pregleda dokumenta. Ako želite više informacija o izvršenim revizijama ili ako članovi vašeg tima rade sa starijim verzijama Excel-a, koristite Track Changes.
Nećete naći opciju za praćenje promena u Excel za Microsoft 365 i Excel 2019 u Excel-ovim trakama. Komande za promenu zapisa videćete samo na kartici Review Excel-a 2016 i starijih verzija. Opcija je dostupna u novijim verzijama Excel-a, ali ćete morati dodati pridružene komande za promenu zapisa u novu grupu na kartici Review.
NAPOMENA
Microsoft preporučuje da koristite funkciju koautorstva, koja zamenjuje Shared Workbooks. Sa koautorstvom ćete videti promene, koje drugi unose, u realnom vremenu, a promene svake osobe mogu biti u drugoj boji. Međutim, koautorstvo ne prati promene i ne možete odbiti izmene da biste se vratili na svoje originalne podatke. Koautorstvo je dostupno samo uz pretplatu na Microsoft 365.
Omogućavanje praćenja promena u novijim verzijama Excel
Da biste omogućili funkciju Track Changes u Windows-u:
- Idite na karticu File i izaberite Options.
- U dijalogu Excel Options, izaberite Customize Ribbon.
- Izaberite Choose command from padajući meni i izaberite All commands.
- Izaberite Customize the Ribbon padajući meni i izaberite Main Tabs.
- Proširite i označite kategoriju Review.
- Izaberite New Group.
- Uverite se da je unos New Group označen, a zatim izaberite Rename.
- U dijalogu Rename, unesite ime za grupu. Na primer, unesite Track Changes.
- Izaberite OK da primenite promene i zatvorite dijalog Rename.
- U dijalogu Excel Options, ididte na listu All Commands, zatim izaberite svaku od sledećih stavki:
- Compare and Merge Workbooks
- Protect Sharing
- Share Workbook
- Track Changes
Nakon što odaberete svaku naredbu, izaberite Add da biste dodali tu naredbu na karticu Review.
- Izaberite OK da primenite promene i zatvorite dijalog Excel Options.
- Četiri komande za promenu zapisa se pojavljuju na kartici Review u novoj grupi koju ste kreirali.
Kako uključiti Track Changes u Excel-u
Nakon što unesete sve podatke u radni list, uključite funkciju Track Changes pre nego što radnu knjigu Excel-a stavite na raspolaganje za pregled.
- Idite na karticu Review i izaberite Track Changes > Highlight Changes.
- U dijalogu Highlight Changes, izaberite polje za potvrdu Track changes while editing.
- Izaberite polje za potvrdu When i podesite na All.
- Izaberite polje za potvrdu Who i podesite na Everyone.
- Izaberite polje za potvrdu Highlight changes on screen.
- Izaberite OK.
- Na kartici Review, izaberite Share Workbook.
- U dijalogu Share Workbook, idite na karticu Editing pa izaberite polje za potvrdu Use the old shared workbooks feature instead of the new co-authoring experience.
- Izaberite OK.
- Na kartici Review, izaberite Protect Shared Workbook.
- U dijalogu Protect Shared Workbook, izaberite polje za potvrdu Sharing with track changes.
- Izaberite OK.
Deljenje radne knjige
Kada je vaša deljena radna knjiga spremna za pregled, prenesite datoteku na lokaciju kojoj članovi vašeg tima mogu da pristupe. Na primer, prenesite radnu knjigu na sajt SharePoint, OneDrive fasciklu, ili Dropbox.
Funkcija praćenja promena ne radi sa radnim sveskama koje sadrže tabele. Tabele se moraju pretvoriti u opseg.
VAŽNO
Funkcija praćenja promena ne radi sa radnim sveskama koje sadrže tabele. Tabele se moraju pretvoriti u opseg.
Nakon učitavanja radne sveske, obavestite članove svog tima da je datoteka spremna za pregled. Jedan od načina za to je upotreba Excel-ove funkcije Share.
NAPOMENA
Ako nemate postavljen prostor koji je dostupan svim recenzentima, pošaljite datoteku radne sveske svakom recenzentu.
Kako pregledati i prihvatiti promene
Nakon što su svi recenzenti imali priliku da pregledaju i urede radnu knjigu, vreme je da prihvatite ili odbijete te promene.
- Idite na karticu Review i izaberite Track Changes > Accept or Reject Changes.
- U dijalogu Select Changes to Accept or Reject, uklonite polje za potvrdu Where da prihvatite ili odbacite izmene u celoj radnoj knjizi.
- Izaberite OK.
- Za svaku promenu izaberite Accept ili Reject.
Kako se isključuje Track Changes
Kada završite sa pregledom i ne želite više da pratite izmene u radnoj knjizi, isključite Track Changes.
- Idite na karticu Review i izaberite Track Changes > Highlight Changes.
- U dijalog Highlight Changes, poništite sve stavke.
- Izaberite OK.